Współcześnie coraz częściej w firmie delegowane są zadania do wykonania w domu lub w trakcie podróży służbowej. Jednocześnie praca ta powinna być wykonywana na spełniającym wszystkie wymagania sprzęcie. Często duże firmy zlecają swoim pracownikom wykonanie planów lub projektów kampanii marketingowych czy innych. Dodatkowo sporym atutem laptopa przeznaczonego dla firm powinien być czas jego pracy na jednym ładowaniu.
Z powodu powyższych argumentów przedsiębiorstwa tworzące sprzęt komputerowy starają się spełnić wszelkie potrzeby użytkowników w jednym produkcie. To sprawia, że na rynku komputerów można spotkać wiele laptopów pełniących wielorakie role (zachęcające do zakupu hasłami „2w1” czy więcej). Przykładem wielofunkcyjnego laptopa jest Microsoft Surface Pro 7, który może być stosowany trybie laptopa, trybie studio (zapewnia 15-stopniowy kąt pozwalający pisać i rysować za pomocą pióra Surface) czy trybie tabletu (wyposażonego w czterordzeniowy procesor). Laptopy takie jak Microsoft Surface Pro 7 umożliwiają wykonywanie zadań szybciej i dłużej (procesor Intel® Core™ 10, bateria o żywotności do 10,5 godziny oraz pamięć RAM o pojemności do 16 GB). Jest to produkt, który pozwala na szybki powrót do pracy, ale także automatyczne wydłużanie żywotność baterii dzięki trybowi czuwania. Wielozadaniowość tego rodzaju laptopów umożliwia wykonywanie pracy w każdych warunkach.
Jakie cechy powinien posiadać idealny laptop do pracy w firmie?
Laptop dla pracownika firmy powinien być funkcjonalny, wspomagający wszelkie zadania w trakcie godzin pracy czy nawet w nadgodzinach. Firmowy sprzęt powinien zapewniać głośną i wyraźną transmisję głosu podczas wszelkich połączeń konferencyjnych i roboczych. Dodatkowo sprzęt taki musiałby posiadać porty USB-C czy porty USB-A do wygodnego podłączenia np.:
- wyświetlaczy;
- stacji dokujących;
- innych urządzeń czy
- potrzebnych akcesoriów do ładowania.
Obraz autorstwa microsoft.com